مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 اسفند 1394 ساعت 16:112016-03-15اقتصادي

در گفت وگو با فارس مطرح شد تجمل گرایی کام خانواده ها را در نوروز تلخ کرده است


با ورود فرهنگ ها و آداب غلط در سنت دیرینه نوروز چند سالی است که با معضل تجمل گرایی در میان خانواده ها روبرو هستیم - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از اراک، روزهای پایانی سال فرصت خوبی است که تغییر و تنوعی را در زندگی ایجاد کنیم و برای ورود به سال جدید آماده شویم، اما این آماده شدن به معنای این نیست که به هر قیمتی آرامش خانواده ها به هم ریزد.

نوروز می آید و با خود طراوت و شادابی را همراه می کند و ما غافل از این همه یک رنگی هستیم، زیرا در روز های پایانی جو نامناسبی در خانواده مبنی بر تغییر دکوراسیون و خرید های غیر ضروری حاکم و اصل و اساس نوروز در این موضوعات گم می شود.

فرهنگ صحیح خرید کردن باید در جامعه به وجود آید و مانع از تجمل گرایی شود، اما اکثراً از اهمیت این موضوع غافل هستند، خرید کردن و نو شدن به شرط اینکه با میزان حقوق دریافتی خانواده همسانی داشته باشد خوب است، اما باید از خرید های غیرضروری اجتناب کرد.

گاهی اوقات فرهنگ های کشور های دیگر در رسوم ما رخنه می کنند و سنت های دیرینه خود همانند نوروز را به دست فراموشی می سپاریم، با فرهنگ سازی می توان از بروز تجمل گرایی و تبعیت از الگوهای غربی در جامعه جلوگیری کرد.

ریشه یابی رسم و رسوم نشان می دهد که نوروزی بر پایه ارزش ها و معنویات است، تغییر در رفتار از بدی به خوبی ها، کمک به زیردستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در گفت وگو با فارس مطرح شد تجمل گرایی کام خانواده ها را در نوروز تلخ کرده است

در گفت وگو با فارس مطرح شد تجمل گرایی کام خانواده ها را در نوروز تلخ کرده است