مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 فروردین 1395 ساعت 09:102016-03-23سياسي

پرخوری و تغذیه نامناسب از دغدغه های نوروز


پرخوری و تغذیه نامناسب از دغدغه های ایام نوروز است که سلامتی را به مخاطره می اندازد.

- علی اکبر حق ویسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، در مورد بهترین شیوه تغذیه ای در ایام نوروز به منظور جلوگیری از پرخوری عنوان کرد:یکی از دغدغه های جدی در ایام نوروز، تغذیه مناسب است چرا که اغلب مردم خواسته یا ناخواسته با پرخوری و عواقب آن مواجه می شوند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد:یکی از شیوه های صحیح برای تغذیه مناسب صرف سه وعده غذایی در طول شبانه روز است چرا که غذای کامل علاوه بر کسب انرژی مانع از مصرف بالای تنقلات می شود و به نوعی از پرخوری های ایام نوروز جلوگیری می نماید.

وی با اشاره به توصیه هایی اظهارکرد: مصرف بالای شیرینی و شکلات موجب سیری کاذب و افزایش کالری در بدن می شود و جلوی اشتها را می گیرد از این رو بدن نمی تواند نیازهای اساسی را تامین نماید که این امر به سلامتی لطمه وارد می کند و موجب اضافه وزن می گردد.

حق ویسی خاطرنشان کرد: بهتر است در بازدیدهای عید به گونه ای برنامه ریزی شود که در هر مهمانی تنها یکی از انواع خوراکی ها مصرف شود در این باره متاسفانه برخی میوه و آجیل و شیرینی را در هر یک از بازدیدهای عید مصرف می کنند که موجب پرخوری می شود و به دستگاه گوارشی فشار زیادی وارد می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرخوری و تغذیه نامناسب از دغدغه های نوروز

پرخوری و تغذیه نامناسب از دغدغه های نوروز