مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1395 ساعت 09:352016-03-27اجتماعي

مادر کاروانسراهای ایران در دل کویر قم پذیرای گردشگران


«دیرگچین» مادر کاروانسراهای ایران یادگاری از دوران ساسانی - صفوی با قدمتی 1750 ساله در دل کویر قم قرار گرفته است که امروز گردشگران داخلی و خارجی را مجذوب عظمت و شکوه خویش کرده است.

- دیرگچین مادر کاروانسراهای ایران یادگاری از دوران ساسانی - صفوی با قدمتی 1750 ساله در دل کویر قم قرار گرفته است که امروز گردشگران داخلی و خارجی را مجذوب عظمت و شکوه خویش کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این کاروانسرا که در حاشیه کویر مسیله و حوض سلطان و در حاشیه جاده قم - گرمسار قرار است فاصله آن تا استان قم حدود 65 کیلومتر است.

این اثر تاریخی واقع در شهر قم بخش مرکزی پس از روستای کورگل است که در اواخر سال 1382 با شماره 10408به ثبت ملی رسیده است و از آنجایی که با وسعت بسیار و همه امکانات اقامتی، خدماتی، رفاهی و پذیرایی از جمله مسجد، آسیاب، حیات خلوت، حمام و توالت عمومی را دارد به عنوان مادر کاروانسراهای ایران نامگذاری شده است.

کاروانسرای دیر گچین به عنوان مادر کاروانسراهای ایران، از یادگارهای با ارزش معماری ایران، از روزگاران کهن است که به علل گوناگون ارتباطی، اقتصادی، نظامی، جغرافیایی و مذهبی احداث شده است که حد فاصل بین شهر قم با دیگر شهرهای کشور قرار گرفته است و در دوران مختلف به تدریج توسعه یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادر کاروانسراهای ایران در دل کویر قم پذیرای گردشگران

مادر کاروانسراهای ایران در دل کویر قم پذیرای گردشگران