مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1395 ساعت 11:552016-04-07اجتماعي

آتش سوزی های ادامه دار نیزارهای زریبار


هر چند اکنون طبیعت دوباره لباس نو برتن کرده است، اما متاسفانه هنوز در دل نیزارهای دریاچه زریبار مریوان شاهد آتش سوزی هایی هستیم که چهره طبیعت بکر منطقه و زیستگاه موجودات این مکان زیبا را با مخاطره مواجه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، بهار، فصل زیبایی ها در دریاچه زریبار، نگین کوهستان زاگرس، این روزها زیباتر از همیشه است.

بارش های خوب سال زارعی جاری، حدود یک ماه است که زریبار را سر ریز کرده و حتی بخشی از زمین های کشاورزی و ایستگاه گردشگری را اکنون آب فرا گرفته است.

در دریاچه زریبار اکنون فصل زادآوری و لانه سازی پرندگان آغاز شده و آنها در حال آماده شدن برای جوجه آوری و یا در حال ساخت لانه هستند.

به همت انجمن زیست محیطی سبز چیا و تیم تخصصی پرنده نگری زریبار این انجمن، در این ایام محل های لانه سازی و جوجه آوری ثبت می شود و لیست پرندگان زادآور تهیه می شود.

بعدازظهر روز چهارشنبه (18 فروردین ماه) سال جاری، قسمت غربی دریاچه زریبار متاسفانه دچار آتش سوزی عمدی شد که پس از مشاهده، عوامل اسکله قایقرانی فورا آماده مراجعه به محل حادثه شدند و اعضای انجمن سبز چیا نیز به همراه آنها به مبارزه با این آتش رفتند که خوشبختانه پس از حدود یک ساعت این آتش سوزی کنترل و مهار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی های ادامه دار نیزارهای زریبار

آتش سوزی های ادامه دار نیزارهای زریبار