مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1395 ساعت 08:162016-04-09سياسي

مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر، الگوی جنبش های مبارز منطقه است


دانشجو و پژوهشگر حوزه مقاومت مردمی خرمشهر گفت: به تعبیر فرماندهان نظامی هشت سال دفاع مقدس یکی از سخت ترین و تخصصی ترین جنگ ها، در روزهای مقاومت مردمی خرمشهر و 19 ماه بعد در آزادسازی خرمشهر صورت گرفت که این الگوی مقاومت امروز از سوی جنبش های مردمی مبارز منطقه است.

- محمدرضا عبادی، پژوهشگر حوزه مقاومت مردمی خرمشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو" در خرمشهر، بیان داشت: آزادسازی خرمشهر در سال 61 پیام های متعددی را به دنیا مخابره کرد، اسناد و روایت فرماندهان گواه پیچیدگی مقاومت و عملیات الی بیت المقدس است.

وی افزود: در این عملیات فرماندهان در دو سوی میدان از مانع و ترفندهای ویژه ای استفاده کردند که به تعبیر فرماندهان یکی از سخت ترین و تخصصی ترین جنگ ها در روزهای مقاومت مردمی خرمشهر و 19 ماه بعد در آزادسازی خرمشهر صورت گرفت.

این پژوهشگر حوزه مقاومت مردمی خرمشهر، گفت: خرمشهر استراتژیک ترین نقطه برای ارتش بعث عراق به شمار می آمد و فرماندهان نظامی ایران می دانستند که این نقطه استراتژیک با تمام سختی ها باید آزاد شود، کارشناسان خارجی استحکامات، سنگرها و موانعی که عراق در خرمشهر کار گرفته بود را در جنگ های منطقه و جهان کم نظیر می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر، الگوی جنبش های مبارز منطقه است

مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر، الگوی جنبش های مبارز منطقه است