مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1395 ساعت 06:412016-04-10سياسي

الحاقیه آسیب شناسانه برای برنامه ششم توسعه


در کشورهای توسعه یافته تاکید ویژه ای بر روی این موضوع وجود دارد که قشر فعال جامعه یعنی جوانان و میانسالان که توانایی تولید و سلامت سازی جامعه را دارند، - در اهم برنامه های دولت قرار بگیرند، درحالی که جوامع درحال توسعه همیشه از این منظر ضربه خورده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، دکتر بهروز مرادی نوشت: در کشورهای توسعه یافته تاکید ویژه ای بر روی این موضوع وجود دارد که قشر فعال جامعه یعنی جوانان و میانسالان که توانایی تولید و سلامت سازی جامعه را دارند، در اهم برنامه های دولت قرار بگیرند، درحالی که جوامع درحال توسعه همیشه از این منظر ضربه خورده اند.

چراکه در این جوامع، فضای زیادی به آسیب های اجتماعی داده شده و آسیب های اجتماعی هم دقیقا این قشر فعال را هدف قرار گرفته اند.

مخصوصا سه آسیب مهم حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق که انحراف و درگیری در زندگی افراد ایجاد می کنند، دقیقا قشر فعال جامعه را به ورطه نابودی می کشانند.

در این حالت اگر برنامه ای قرار است افق توسعه یک جامعه را مدنظر قرار بدهد و سند راهبردی 5 سال آینده یک جامعه باشد، باید برای این آسیب های اجتماعی چاره ای اندیشیده باشد.

اگر این اتفاق نیفتد و فقط محورهای توسعه یافتگی بر روی اهداف اقتصادی، یا فنی و تکنولوژیک استوار باشد، باید به این فکر کرد که این برنامه قرار است با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الحاقیه آسیب شناسانه برای برنامه ششم توسعه

الحاقیه آسیب شناسانه برای برنامه ششم توسعه