مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1395 ساعت 06:112016-04-15سياسي

نفوذ از سفارتهای سایه تا سیاهچال های شاه


شاید بتوان عمده ترین هدف نفوذ را، انشقاق هویت ملی یک جامعه تحت سلطه دانست، و اولین طبقه مورد توجه سازمان های نفوذی را گروه نخبگان جامعه برشمرد.

- شاید بتوان عمده ترین هدف نفوذ را، انشقاق هویت ملی یک جامعه تحت سلطه دانست، و اولین طبقه مورد توجه سازمان های نفوذی را گروه نخبگان جامعه برشمرد.

این طبقه برای سازمان ها و گروه ها از چنان جایگاهی برخوردار بوده و هستند که در هیچ زمان و مکانی، مصون از عوامل نفوذ نیستند حتی اگر آن مکان زندان باشد، چرا که این طبقه به خوبی می تواند ضمن حفظ و هدایت هویت جمعی جامعه، آنان را به دفاع از هویت خود، بسیج کند.

امروز که جامعه ایرانی هویت مستقلی در وضع موجود دارد، بیش ترین هجمه نیز در ایران واقع است، اما قبل از انقلاب این نفوذ از راه های گوناگون دنبال می شد و بیگانگان که از اختیارات وسیعی برخوردار بودند، مسؤولیت نفوذ و شکار در طبقه نخبه و روشنفکر جامعه را به عهده داشته اند.

آ ن ها آشکارا سفارتخانه های خود را به محل تجمع نخبگان جامعه تبدیل کرده بودند.

برای نمونه، نهادهای فرهنگی سفارتخانه های خارجی مثل بخش فرهنگی سفارت آلمان که در باغ فرهنگی این سفارت در خیابان ولی عصر(عج) کنونی واقع شده، حضور فرهنگی ویژه ای را به خود اختصاص داده بود که از آن جمله می توان به برگزاری شب های شعر در آبان 1356 اشاره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفوذ از سفارتهای سایه تا سیاهچال های شاه

نفوذ از سفارتهای سایه تا سیاهچال های شاه