مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1395 ساعت 13:002016-04-19حوادث

صدور حکم جلب برای 2 کودک دیگر


مدیرعامل ستاد دیه شعبه لرستان با تقدیر از عملکرد مقام عالی قضایی استان در راستای ممانعت از اجرای حکم جلب یک کودک 5 ساله، گفت: برای پیشگیری از موارد مشابه نیازمند بازنگری در برخی مواد قانون جدید مجازات اسلامی هستیم.

توکل شاکرمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی روزهای گذشته یک زوج جوان با مراجعه به ستاد دیه استان از صدور حکم جلب و مراجعه مامور برای زندانی کردن پسر 5 ساله شان خبر دادند.

وی افزود: کودک این خانواده در حین بازی ناخواسته موجب آسیب چشم همبازی اش می شود که در ادامه والدین این کودک با ایراد قسامه مدعی می شوند که چشم فرزندشان آسیب جدی دیده است؛ البته والدین کودک مورد شکایت هم اعلام می کنند فرزند آن ها بدون سوء نیت و در حین بازی کودکانه مسبب این حادثه شده که قاضی پرونده هم بعد از استماع این دفاعیات به محکومیت این کودک به صورت غیرعمد و پرداخت دیه رای می دهد.

شاکرمی تصریح کرد: در گذشته بارها شاهد بروز حوادث غیرعمد کودکان و نوجوانان در حین بازی به صورت اتفاقی بوده ایم، اما همواره رای بر پرداخت دیه توسط عاقله صادر و از زندانی کردن طفل تا رسیدن به سن قانونی خودداری می شد.

وی ادامه داد: در قانون جدید مجازات اسلامی هم، پرداخت دیه بر عهده شخص گذاشته شده و در صورت عدم توانایی پرداخت دین، شخص که ممکن است طفل هم باشد روانه زندان خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور حکم جلب برای 2 کودک دیگر

صدور حکم جلب برای 2 کودک دیگر