مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1395 ساعت 17:102016-05-01سياسي

امکان تعقیب قضایی استرالیا از سوی پناهجویان وجود دارد


اتحادیه وکلای استرالیا اعلام کرد پس از صدور حکم دادگاه عالی پاپوآ گینه نو مبنی بر غیرقانونی بودن نگه داری پناهجویان متقاضی پناهندگی استرالیا در بازداشتگاه جزیره مانوس، - امکان تعقیب قضایی استرالیا توسط پناهجویان بازداشتی در این بازداشتگاه از نظر حقوقی فراهم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از اسکای نیوز استرالیا، دادگاه عالی پاپوآ گینه نو در هفته گذشته با صدور حکمی اعلام کرد که نگه داری پناهجویان در جزیره مانوس برخلاف قانون اساسی این کشور بوده و غیرقانونی است.

بر اساس گزارش رسانه ها، بر اساس این حکم، اصلاحات انجام شده توسط دولت پاپوآ گینه نو در قانون اساسی در سال گذشته برای منطبق کردن توافقات خود با دولت استرالیا، بر خلاف قانون اساسی بوده و از همین روی اعتباری ندارد.

در حکم دادگاه از دولت های استرالیا و پاپوآ گینه نو خواسته شد تا هر چه سریع تر اقدامات لازم برای توقف و جلوگیری از ادامه بازداشت غیرقانونی پناهجویان در مانوس اتخاذ کنند.

بارنز، سخنگوی اتحادیه وکلای استرالیا در این باره گفت: حکم دادگاه ادعای کسانی که معتقدند دولت استرالیا در حفاظت از پناهجویان وظایف خود را نقض کرده تقویت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تعقیب قضایی استرالیا از سوی پناهجویان وجود دارد

امکان تعقیب قضایی استرالیا از سوی پناهجویان وجود دارد