مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395 ساعت 14:512016-05-09پزشكي

عضو هیأت برد اخلاق پزشکی وزارت بهداشت: ناچار به تبعیت از اخلاق پزشکی غرب هستیم


عضو هیأت برد اخلاق پزشکی وزارت بهداشت گفت: با توجه اینکه منشوری در زمینه اخلاق پزشکی در دست نیست و از کشورهای عقب مانده در این زمینه هستیم، در حال حاضر ناچار به تبعیت از اخلاق پزشکی غرب هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از یزد، سید ضیاءالدین تابعی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای پزشکی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: کشور ما متناسب با نیازهای، احکام، قواعد و قوانین داخلی همچنین روحیات، عادات و خلقیات مردم نیازمند منشور اخلاق پزشکی است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر چنین منشوری در داخل کشور وجود ندارد و ما در زمینه تدوین اخلاق پزشکی از کشورهای عقب مانده هستیم بنابراین ناچاریم تا از اخلاق پزشکی غرب تبعیت کنیم.

تابعی تصریح کرد: اصول اخلاق پزشکی باید در کشور ما بومی سازی شود زیرا اخلاق پزشکی باید متناسب با ویژگی های مردم کشور ما تدوین شود.

عضو هیأت برد اخلاق پزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در جامعه امروز همه به اخلاق پزشکی و لزوم رعایت آن اذعان دارند اما جایگاه اخلاق پزشکی هنوز در کشور ما مشخص نیست و تعریف درستی نیز از آن ارائه نشده است.

تابعی اظهار کرد: امیدواریم با پیشرفت در این حوزه و تبیین جایگاه و ضرورت وجود اخلاق پزشکی، دیگر ناچار به تبعیت از اصول اخلاق پزشکی غربی ها نباشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو هیأت برد اخلاق پزشکی وزارت بهداشت: ناچار به تبعیت از اخلاق پزشکی غرب هستیم

عضو هیأت برد اخلاق پزشکی وزارت بهداشت: ناچار به تبعیت از اخلاق پزشکی غرب هستیم