مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 ساعت 10:502016-05-11پزشكي

چرا نباید نوشیدنی سرد بنوشیم؟


وقتی نوشیدنی سرد باشد مدتی زمان لازم است تا این نوشیدنی در بدن گرم شود و به دمای 37 درجه برسد که موجب بروز مشکلاتی برای بدن می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نوشیدن آب سرد به خصوص در فصول گرم سال به عنوان عادات بسیاری از ما شده است، اما باید بدانیم که این یکی از عادات نادرست بشمار می رود.

ما باید این نکته را بدانیم که نوشیدنی چه سرد باشد و چه گرم، وقتی وارد معده انسان می شود، تا درجه حرارت آن به 37 درجه سانتی گراد نرسد، نمی تواند از معده خارج شود و اگر گفته می شود که ورزشکاران نوشیدنی سرد ننوشند به همین دلیل است.

چون وقتی نوشیدنی سرد باشد مدتی زمان لازم است تا این نوشیدنی در بدن گرم شود و به دمای 37 درجه برسد و بتواند از طریق روده جذب بدن شود، در کل دمای آب مصرفی برای انسان نباید پایین تر از 4 درجه سانتی گراد باشد.

این موضوع برای ورزشکاران کاملاً متفاوت است، چون این افراد از آب برای لذت بردن استفاده نمی کنند و آن را بیشتر برای تأمین آب بدن در طول فعالیت های فیزیولوژیکی نیاز دارند.

بنابراین دمای آب نوشیدنی ورزشکاران به خصوص هنگام حین تمرینات نه تنها باید بالای 4 درجه سانتیگراد باشد، بلکه در اغلب موارد دمای آن را بالای 12 درجه سانتیگراد در نظر می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نباید نوشیدنی سرد بنوشیم؟

چرا نباید نوشیدنی سرد بنوشیم؟