مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1395 ساعت 11:012016-05-22اجتماعي

قصه تلخ این روزهای محیط زیست


مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز نگرانی نسبت به تصاحب تالاب شادگان از سوی گونه مهاجم تیلاپیا، تاثیر منفی تغییر اقلیم و افزایش دما را در تولید مثل لاک پشت های دریایی تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رسانه های خبرگزاری تسنیم"،اصغر مبارکی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه 22 می مصادف با دوم خرداد به عنوان روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است، گفت: هر ساله از سوی کنوانسیون تنوع زیستی شعاری برای روز جهانی تنوع زیستی با توجه به وضعیت آن سال انتخاب و اعلام می شود.

شعار امسال روز جهانی تنوع زیستی نیز "تامین و جریان سازی تنوع زیستی، پایداری مردم و معیشت آنها" است.

وی با بیان اینکه نگاه غالب در میان بشر حاکی از این است که طبیعت وابسته به انسان ها است در حالیکه کاملا برعکس است و ما برای همیشه به طبیعت وابسته هستیم، اظهار کرد: انسان به طبیعت در مفهوم کلی و در مفهوم خاص آن تنوع زیستی که کل موجودات زنده، اشکال حیاتی کره زمین و زیستگاه های آنها، گونه ها، زیرگونه ها، جنس ها، جمعیت ها و اکوسیستم ها را شامل می شود، وابسته است.

محور همه برنامه های حفاظتی جهان، اصلاح رفتارهای غلط انسانی است مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک با تاکید بر اینکه همه مطالعات، پروژه ها و برنامه های حفاظتی س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه تلخ این روزهای محیط زیست

قصه تلخ این روزهای محیط زیست