مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 07:052016-05-24سياسي

مروری بر مصوبات مجلس نهم


مجلس شورای اسلامی در دوره نهم کمتر از 200 قانون را به تصویب رسانده که رکوردی کاهشی در ادوار نه گانه مجلس شورای اسلامی به حساب می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، در عمر 110 ساله نظام قانون گذاری در کشور، بالغ بر 11 هزار عنوان قانون به تصویب رسیده که البته حاصل فعالیت مجلس شورای ملی، شورای انقلاب و مجلس شورای اسلامی است.

در این میان سهم مجالس نه گانه پس از انقلاب اسلامی به طور میانگین در هر دوره بیش از 300 قانون بوده است؛ اگرچه مجلس نهم سنت شکنی کرده و تعداد قوانین مصوب در این دوره از مجلس کمتر از 200 عنوان بوده است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دو وظیفه اصلی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون را برعهده مجلس شورای اسلامی گذاشته است؛ وظایفی که به نظر می رسد کمتر موازنه ای بین آنها برقرار بوده و عمدتا بخش قانون گذاری مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران در سلسله گزارش هایی تا پایان هفته جاری نگاهی به عملکرد تقنینی پارلمان در دوره نهم داشته و مصوبات این دوره مجلس را مرور کرده که در زیر می آید: قانون اصلاح موادی از قانون معادن و اصلاحات بعدی آن 14 آبان 92: نمایندگان مجلس با تصویب این قانون مقرر کردند در صورتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به پاسخ های استعلام از دستگاه های اجرایی ذی ربط اعتراض داشته باشد، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر مصوبات مجلس نهم

مروری بر مصوبات مجلس نهم