مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 14:052016-05-24دانش

توسعه دانشگاه های تک جنسیتی در کشور


وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، با اشاره به فعالیت دانشگاه های تک جنسیتی در کشور گفت: هم اکنون 20 دانشگاه تک جنسیتی در کشور ایجاد شده است و این مراکز در حال توسعه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، محمد فرهادی روزسه شنبه در دیدار با مراجع عظام گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سه عرصه آموزش عالی، تحقیقات و عرصه فرهنگی اجتماعی، فعالیت می کند.

2800 واحد آموزش عالی در کشور فعال هستند که دانشگاه پیام نور و آزاد بیش از 1000 واحد آموزش عالی را به خود اختصاص داده اند؛ امروزه دانشگاه هایی مثل علمی کاربردی نیز به عرصه های کاربردی علم می پردازند.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر 14 دانشگاه ایران در ردیف دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته اند،افزود: تا سه سال پیش، 5 دانشگاه از ایران در ردیف دانشگاه های برتر دنیا قرار داشتد.

هم اکنون چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

76 هزار استاد و هیات علمی در دانشگاه های دولتی و آزاد حضور دارند که از این تعداد 35 هزار نفر در بخش دولتی فعالیت می کنند؛ چرخه دانشگاه و کسب علم و فعالیت به سمت فناوری و نواوری باعث شده است که فعالیت های گسترده ای در این زمینه ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه دانشگاه های تک جنسیتی در کشور

توسعه دانشگاه های تک جنسیتی در کشور