مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 13:552016-05-25بين الملل

لاوروف: مجارستان در مورد نیروگاه هسته ای خود به کمیسیون اروپا توضیح می دهد


سرگیی لاوروف اعلام کرد که روسیه اطمینان دارد دولت مجارستان در مورد ابهامات و سوالات پیش آمده در مورد نیروگاه هسته ای پاکس توضیحات لازم را به کمیسیون اروپا ارائه خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری ایسنا به نقل از اسپوتنیک اواخر سال 2014 روسیه و مجارستان توافق ساخت واحدهای 5 و 6 نیروگاه هسته ای پاکس در مجارستان را امضا کردند.

این دو راکتور که قرار است از نوع VVER-1000 طراحی روسیه باشد قرار است همراه با اعطای 10 میلیارد یورو وام از روسیه به مجارستان ساخته شود.

TVEL یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت هسته ای روس اتم از زمانی که نخستین راکتور نیروگاه هسته ای پاکس فعالیت خود را از سال 1982 آغاز کرد، سوخت هسته ای مورد نیاز آن را تامین کرده است.

در سال های 2008 تا 2010 نیز روسیه به توسعه این نیروگاه هسته ای کمک کرد.

سرگیی لاوروف در این باره گفت: البته ما از توجه موسسات اروپایی به خصوص کمیسیون اروپا به پروژه مشترک روسیه و مجارستان آگاه هستیم که باعث آغاز برخی بازرسی ها در این باره شده است.

او تاکید کرد: ما هیچ شکی نداریم که هم اکنون دولت مجارستان که بارها تعهد خود را به این پروژه ابراز کرده است قادر خواهد بود تا شفاف سازی ها و پاسخ های لازم را در این باره به کمیسیون اروپا ارائه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: مجارستان در مورد نیروگاه هسته ای خود به کمیسیون اروپا توضیح می دهد

لاوروف: مجارستان در مورد نیروگاه هسته ای خود به کمیسیون اروپا توضیح می دهد