مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 13:212016-05-28اقتصادي

تحریمی که باقی ماند و صنعتی که قطعه قطعه شد


پای درددل برخی قطعه سازان صنعت خودرو که نشستیم، هنوز طعم برجام را نچشیدند و از سخت تر شدن اوضاع تولید علیرغم لغو تحریم ها گفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، تشدید رکود اقتصادی باعث شده تا بسیاری از واحدی تولیدی به مرز تعطیلی رسیده یا نیمه تعطیل به فعالیت بپردازند.

هرچند با تلاش مسئولین بخشی از تحریم های بین المللی لغو شده است اما هنوز تغییر چندانی در وضعیت بخش تولید کشور ایجاد نشده و هرروز خبر تعطیلی کارخانجات و واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک به دلیل افزایش بدهی ها و نبود تقاضا برای محصولاتشان به گوش می رسد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی و حتی مسئولین معتقدند که امروز تولید کشور با کمتر از 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می کند که این امر به معنای فعالیت اقتصادی نیست بلکه تولیدکنندگان به سختی فقط چرخ کارخانه خود را می گردانند تا مبادا بیش از این با ضرر روبه رو شوند.

در این میان صنعت قطعه سازی کشور هم متأثر از همین رکود با مشکلات زیادی روبه رو است.

البته سیل قاچاق کالاهای ارزان قیمت و افزایش نرخ مالیات، عدم پرداخت بدهی شرکت های خودروسازان به قطعه سازان، نبود نقدینگی برای تجهیز ماشین آلات هم بر حجم مشکلات آنها اضافه کرده و مسؤلین اقدام جدی برای رفع این معضلات انجام نمی دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریمی که باقی ماند و صنعتی که قطعه قطعه شد

تحریمی که باقی ماند و صنعتی که قطعه قطعه شد