مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1395 ساعت 09:252016-06-09پزشكي

منشاء سردردهای ماه رمضان چیست؟


روزه داران باید از خوردن غذای اصلی بلافاصله پس از افطار خودداری کنند و روزه خود را با آب جوش، شیر گرم، خرما، عسل و مواد غذایی مشابه، افطار و حداقل نیم ساعت بعد از آن، - غذای اصلی را میل کنند.

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: سردردهای بعد از افطار، نتیجه مصرف مواد غذایی حجیم نظیر برنج، گوشت، مرغ، نان و سیب زمینی بلافاصله بعد از افطار است.

دکتر آزاده نجارزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ضرورت مدیریت صحیح مصرف انواع مواد غذایی در فصول مختلف به ویژه در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: روزه داری در فصول گرم سال، مستلزم رعایت شرایط ویژه در مصرف موادغذایی است.

وی در این رابطه مصرف سحری را از جمله ضروریات روزه داری دانست و بیان کرد: استفاده از موادغذایی پروتیینی مانند گوشت، تخم مرغ و حبوبات، نقش مهمی در به تعویق انداختن حس گرسنگی در فرد روزه دار ایفا می کند.

نجارزاده با بیان این که اندوخته مواد غذایی برای تحمل گرسنگی از ویژگی های مصرف مواد پروتیینی در وعده سحری است، عنوان کرد: روزه داران می توانند به منظور مدیریت مصرف مواد غذایی در ایام ماه رمضان، نسبت به مصرف انواع غذاهای حاضری و مواد غذایی دارای پروتیین به صورت گردشی در وعده های سحری و شام اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشاء سردردهای ماه رمضان چیست؟

منشاء سردردهای ماه رمضان چیست؟