مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1395 ساعت 09:562016-06-19بين الملل

عربستان برای مهار انقلاب یاسمین چه اقداماتی انجام داد؟


اسناد ویکی لیکس نشان می دهد که پادشاهی سعودی تمرکز ویژه ای بر رسانه ها در سرزمین انقلاب یاسمین داشت و برای سلطه بر رسانه های تاثیرگذار تونس از طریق پرداخت رشوه یا جذب دست اندرکاران این رسانه ها و تحکیم روابط با آنها تلاش می کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم"، شراره های اولین انقلاب مردمی جهان عرب، سال 2011 میلادی در کشور آفریقایی عربی تونس شعله ور شد که پیروزی مردم و سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی را در انقلاب موسوم به انقلاب گل یاسمین به همراه داشت.

موج انتفاضه مردم تونس در حال گسترش بود که بن علی را وادار به کناره گیری از قدرت و ترک ناگهانی کشور تحت حمایت امنیتی لیبیایی ها و فرار به سمت عربستان کرد.

توجیه میزبانی از دیکتاتور فراری تونس بازگشت بن علی به عربستان، نگاه ها را به طور جدی متوجه ریاض کرد و این مسئله را نشان داد که سعودی ها با میزبانی از بن علی، عملا علیه انقلاب مردمی تونس موضع گیری کرده و آن را چالشی برای خود قلمداد می کنند.

البته فرار بن علی به عربستان بر روابط مستحکم این رژیم و دیکتاتور مخلوع تونس تاکید می کند.

بیستم ژانویه 2011، سعود الفیصل وزیر خارجه وقت سعودی در توجیه اقدام حکومت متبوعش در میزبانی از رییس جمهور مخلوع تونس مدعی شد این میزبانی هیچ خدشه ای به مردم تونس وارد نمی کند و این اولین بار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان برای مهار انقلاب یاسمین چه اقداماتی انجام داد؟

عربستان برای مهار انقلاب یاسمین چه اقداماتی انجام داد؟