مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1395 ساعت 12:402016-07-03فرهنگي

خالق «شکارچی گوزن» درگذشت


«مایکل چیمینو» که ساخت فیلم های معروفی چون «شکارچی گوزن» درباره جنگ ویتنام را در کارنامه سینمایی داشت، در سن 77 سالگی درگذشت.

- مایکل چیمینو که ساخت فیلم های معروفی چون شکارچی گوزن درباره جنگ ویتنام را در کارنامه سینمایی داشت، در سن 77 سالگی درگذشت.

تیری فرمائو دبیر جشنواره فیلم کن در صفحه توییتر خود از درگذشت مایکل چیمینو کارگردان و فیلمنامه نویس برنده اسکار آمریکایی خبر داد.

گاردین نوشت: چیمینو در طول دوران فعالیت هنری خود هشت فیلم ساخت و کار خود را در سال 1974 با ساخت فیلم تاندربولت و لایتفوت (رعد و برق) با بازی کلینت ایستوود و جف بریجز آغاز کرد و سپس در سال 1987 معروف ترین فیلمش را با عنوان شکارچی گوزن با نقش آفرینی رابرت دنیرو ، کریستوف والکن و مریل استریپ مقابل دوربین برد که به موفقیت فراوانی نزد منتقدین و در گیشه دست یافت و پنج جایزه اسکار شامل جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را برای او به ارمغان آورد و نام چیمینو را در میان برترین کارگردانان موج نوی سینمای آمریکا سرزبان ها انداخت.

اما ساخته بعدی چیمینو در سال 1980 با عنوان دروازه بهشت راهی سینماها شد اما این فیلم که در آن کریستوف والکن و کریس کریستوفرسون بازی می کردند چه در گیشه و چه از نظر منتقدین به یک شکست بزرگ ختم شد و فعالیت حرفه ای چیمینو را از آن پس تحت تاثیر خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خالق «شکارچی گوزن» درگذشت

خالق «شکارچی گوزن» درگذشت