مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1395 ساعت 16:002016-07-13پزشكي

بیشترین انتقال ویروس ایدز از طریق روابط جنسی


معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه در میان بیماری های غیرواگیر، ویروس ایدز بیشترین انتقال را از طریق جنسی دارد گفت: انتقال این ویروس در گذشته 15 درصد بوده ولی هم اکنون به 30 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، دکتر علی اکبر سیاری در نشست معاون بیماری های غیرواگیر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با معاونان بهداشتی و آموزشی وزارت بهداشت کشورمان با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیاز به کار فرهنگی دارد، افزود: خویشتنداری، تشکیل خانواده و استفاده از وسایل پیشگیرانه از جمله کارهایی است که می توان در جلوگیری از ابتلا به این بیماری از آن ها استفاده کرد ولی متاسفانه ما نتوانسته ایم در این زمینه خیلی موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به سطح بیماری ایدز در کشور گفت: نخستین مورد در سال 65 و ابتلای یک دختر جوان به این بیماری برمی گردد، پس از آن موجی از بیماری ایدز از طریق تزریق مشترک بین معتادان ایجاد شد که کلینیک های مثلثی را راه اندازی کردیم و به معتادان تزریقی در آن مشاوره و آموزش دادیم تا از سرنگ مشترک استفاده نکنند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت تصریح کرد: در زمینه اعتیاد، از روش های تزریقی به خوراکی تغییر مسیر دادیم و راهبرد ما برای 500 هزار معتادی که اکنون به این روش درمان می شوند این است که ماده ای مصرف کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین انتقال ویروس ایدز از طریق روابط جنسی

بیشترین انتقال ویروس ایدز از طریق روابط جنسی