مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1395 ساعت 10:412016-07-19فرهنگي

دو صد خورشید روی روایت سرنوشت و سرگذشت زنان افغانستان


رمان دو صد خورشید روی دومین کتاب نویسنده افغانستانی خالد حسینی است که سرگذشت و سرنوشت زنان افغانستان و رنج های بی پایان و عمیق آنان را به تصویر کشیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، رمان دو صد خورشید روی دومین کتاب نویسنده افغانستانی خالد حسینی است که پیش از این با انتشار رمان بادبادک باز معروف شد.

نام کتاب به انگلیسی هزار خورشید درخشان است که از ترجمه شعری از صائب تبریزی گرفته شده است.

همچنان که خود نویسنده می گوید: عنوان این داستان برگرفته از شعر صائب تبریزی ،شاعر ایرانی قرن هفدهم است، کسانی که شعر اصلی به زبان فارسی را شنیدند، بی تردید متوجه شدند که ترجمه انگلیسی آن چندان دقیق و تحت اللفظی نیست اما ترجمه ای عمومی است که به وسیله ژوزفین دیویس انجام شد و من آن را دلنشین یافتم، از وی بسیار متشکرم.

وی در همین راستا افزوده است: بنابراین نام کتاب باید همان هزار خورشید درخشان باشد اما با این وجود من نام دو صد خورشید روی را ترجیح دادم که به نظرم بسیار زیباتر است، شعری که نام کتاب برگرفته از آن است چنین است: حساب مه جبینان لب بامش که می داند؟ دوصد خورشید رو افتاده بر هر پای دیوارش این شعر دو جا در طول کتاب آورده شده است و در اصل در وصف کابل سروده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو صد خورشید روی روایت سرنوشت و سرگذشت زنان افغانستان

دو صد خورشید روی روایت سرنوشت و سرگذشت زنان افغانستان