مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1395 ساعت 21:012016-08-08بين الملل

گزینه های اصلی وزارت خارجه آمریکا مشخص شدند


نشریه پولیتیکو از سرمقاله اخیر خود، از وندی شرمن و جان کری به عنوان گزینه های احتمالی تصدی وزارت خارجه آمریکا در صورت به قدرت رسیدن هیلاری کلینتون نام برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نشریه پولیتیکو، در سرمقاله امروز خود به تحلیل گزینه های احتمالی تصدی کرسی وزارت خارجه آمریکا در صورت به قدرت رسیدن هیلاری کلینتون پرداخت.

بر اساس محتویات این سرمقاله، جان کری، وزیر خارجه فعلی آمریکا که پیشتر صحبت از بازنشستگی او همزمان با پایان یافتن دولت اوباما شده بود، همچنان یکی از گزینه های اصلی تصدی این پست است.

دلیل آن هم تجربه و تسلط وی در مدیریت بحران های بزرگ پیش روی آمریکا از جمله پرونده هسته ای ایران، روند سازش فلسطین و اسراییل، سوریه و عراق و بسیاری از پرونده های دیگر بیان شده که پیرمرد 71 ساله به خوبی با آنها کنار آمده است.

گزینه دیگر مد نظر پولیتیکو، ویلیام برنز است که دارای مسئولیت هایی در دولت اوباما و بوش بوده اما از آنجاکه هیچگاه درگیر مسائل حزبی و متعصبانه نشده، در هر دو دولت جمهوریخواه و دمکرات خوشنام و محبوب بوده که از سال 2011 تا 2014 معاونت وزارت خارجه آمریکا را بر عهده داشته و در پرونده هسته ای ایران هم نقشی مهم داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزینه های اصلی وزارت خارجه آمریکا مشخص شدند

گزینه های اصلی وزارت خارجه آمریکا مشخص شدند