مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1395 ساعت 14:162016-08-09بين الملل

پایان اعتصاب غذای 16 ساله «بانوی آهنینِ مانیپور»


ایروم چانو شارمیلا، زنی 44 ساله که در هند به «بانوی آهنین مانیپور» معروف است، پس از 16 سال به اعتصاب غذای خود پایان داد.

- ایروم چانو شارمیلا، زنی 44 ساله که در هند به بانوی آهنین مانیپور معروف است، پس از 16 سال به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو این زن طولانی‎ترین اعتصاب غذای دنیا را در سال 2000 میلادی در اعتراض به مرگِ 10 غیرنظامی که گفته می‎شد به دست سربازان هندی کشته شده اند، آغاز کرد.

این حادثه در روستایی در ناحیه ایمفال در ایالت مانیپور در شمال شرقِ هند رخ داد و شارمیلا به عنوان یک فعال در اعتراض به قانون اعطای قدرت ویژه به نیروهای مسلح هند در مناطق آشوب زده، اعتصابِ خود را آغاز کرد.

براساس اختیاراتی که به نیروهای مسلح داده شده است، آن‏‎ها می توانند در مناطق خاصی بدون دریافت مجوز وارد منازل شوند، مظنونین را بدون حکم دستگیر کنند و یا حتی به آن ها شلیک کنند.

شارمیلا که در سال 2005 میلادی نامزد دریافت جایزه نوبل شد، صبح روز سه شنبه (19 مرداد) از بیمارستان جواهر لعل نهرو در مانیپور تحت تدابیر شدیدِ امنیتی به دادگاه منتقل شد تا در مقابل اتهام خودکشی از خود دفاع کند.

وی در این بیمارستان تحت بازداشت قضایی بود و از طریق لوله بینی تغذیه می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان اعتصاب غذای 16 ساله «بانوی آهنینِ مانیپور»

پایان اعتصاب غذای 16 ساله «بانوی آهنینِ مانیپور»