مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1395 ساعت 10:362016-08-10سياسي

فعالان مدنی افغانستان خواستار تشکیل وزارت جوانان شدند


سخنرانان گرامیداشت روز جهانی جوانان با بیان اینکه افغانستان دومین کشور جهان است، خواستار ایجاد وزارت ویژه برای جوانان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، همایش گرامیداشت روز جهانی جوانان عصر روز گذشته به همت سازمان نسل امید ، ماهنامه سایه روشن و برخی نهاد های مدنی در کابل برگزار شد.

افغانستان دومین کشور جوان جهان حمید سالنگی رییس سازمان نسل امید در این همایش گفت: 70 درصد جمعیت افغانستان را نسل جوان تشکیل می دهد، اما این نسل ضعیف ترین قشر جامعه محسوب می شوند.

سالنگی با بیان اینکه افغانستان دومین کشور جوان در دنیا است، افزود: بیکاری، فقر و جنگ در کشور سبب ناامیدی جوانان شده که در نتیجه آنها افغانستان را ترک و به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه دولت وحدت ملی در امور مختلف بخصوص امنیت از جوانان اسفاده نمی کند تصریح کرد: جوانان افغانستان انتظار فردای روشن برای خود متصور نیستند.

این فعال حقوق جوانان تأکید کرد: دولت وحدت ملی باید به خون جوانان کشور ارزش قایل شده و به آنها توجه کند.

وزارت جوانان ایجاد شود در همین حال نصرت الله رحیمی مدیر مسئول ماهنامه سایه روشن در این نشست گفت: تاریخ جهان شاهد بوده که جوانان عامل تغییر در هر کشور هستند، اما این قشر در افغانستان به فراموشی سپرده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالان مدنی افغانستان خواستار تشکیل وزارت جوانان شدند

فعالان مدنی افغانستان خواستار تشکیل وزارت جوانان شدند