مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1395 ساعت 16:402016-08-11اجتماعي

امشب مشاهده بارش شهابی را از دست ندهید


مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: نیمه امشب - 21 مرداد- بهترین زمان برای مشاهده بارش شهابی پرساووشی در آسمان سراسر کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از انجمن آماتوری ایران، مهندس مسعود عتیقی گفت: امسال سالی خوب برای رصد شهاب های بارش شهابی پرساووشی است.

اثرات گرانشی سیاره غول پیکر برجیس بر ذرات مداری دنباله دار سویفت تاتل، عامل اصلی ایجاد این ویژگی است.

وی افزود: پس از نیمه شب 21 مرداد 95، زمان اوج بارش شهابی پِرساووشی امسال است که برخی به غلط آن را بَرساووشی تلفظ می کنند.

عتیقی خاطرنشان کرد: دنباله دار سویفت تاتل عامل این بارش شهابی است که هر 133 سال یکبار خورشید را دور می زند و این جرم از سری دنباله دارهای میان دوره محسوب می شود، سرعت شهاب های این بارش 225 هزار کیلومتر در ساعت است.

عتیقی میزان بارش سمت الراسی این بارش (ZHR) را200 شهاب در ساعت عنوان کرد و گفت: البته باید توجه داشت که این تعداد از درون شهرها و به ویژه شهرهای بزرگ به مراتب کمتر است زیرا آلودگی هوا و آلودگی نور شدید شهرها، مزاحم مشاهده شهاب های یک بارش خواهند بود و چه بسا در شهرها بین 20تا 10 شهاب بسته به آلودگی نوری هر شهر قابل مشاهده باشد.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع کانون بارش نیز در تعداد شهاب های قابل مشاهده موثر است، افزود: کانون این بارش صورت فلکی مشهور پرساووش است که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امشب مشاهده بارش شهابی را از دست ندهید

امشب مشاهده بارش شهابی را از دست ندهید