مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1395 ساعت 13:262016-08-16دانش

شریعتی نیاسر: رشته زبان و ادبیات ترکی آذری از مهر ماه دانشجو می پذیرد


رشته زبان و ادبیات ترکی آذری به عنوان رشته جدید در آموزش عالی تصویب شده است و از مهر ماه امسال دانشجو می پذیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه "، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه به تناسب استقبال و آمادگی دانشگاه ها، رشته زبان و ادبیات ترکی آذری را گسترش می دهیم، افزود: اقبال به این رشته باید از داخل منطقه بوده و باید زمینه برای ایجاد این رشته توسط خود دانشگاه ها انجام شود.

وی ادامه داد: سیاست دولت تدبیر و امید توجه به ویژگی اقوام مختلف در کشور است به همین دلیل پارسال رشته زبان و ادبیات کردی ایجاد شد و دانشجو پذیرش کرد و امسال هم رشته زبان و ادبیات ترکی آذری از مهر ماه دانشجو پذیرش خواهد کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: برای پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری باید دانشگاه ها اعلام آمادگی کنند و وزارتخانه برای شتاب بخشی به این امر آماده است.

وی تصریح کرد: فعلا از دانشگاه های منطقه سه تنها دانشگاه تبریز برای پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری اعلام آمادگی کرده است.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته های میان رشته ای است، افزود: در سه سال اخیر حدود 70 رشته جدید ایجاد کرده ایم که بیشتر آنها رشته های میان رشته ای بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شریعتی نیاسر: رشته زبان و ادبیات ترکی آذری از مهر ماه دانشجو می پذیرد

شریعتی نیاسر: رشته زبان و ادبیات ترکی آذری از مهر ماه دانشجو می پذیرد