مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1395 ساعت 14:102016-08-16دانش

ایجاد رشته زبان و ادبیات آذری در منطقه 3 آموزشی کشور


معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت در یکی از دانشگاههای منطقه 3 از مهرماه امسال رشته زبان و ادبیات آذری نسبت به جذب دانشجو اقدام می کند.

- معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مجتبی شریعتی نیاسر در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ایجاد رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان گفت: رشته زبان و ادبیات کردی به مدت دو سال است که جذب دانشجو دارد و این بار دومین زبان اقوام و ملل در منطقه سه آموزش عالی ( اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی)به صورت دانشگاهی اقدام به جذب دانشجو خواهد کرد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ایجاد رشته زبان و ادبیات اقوام در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر توجه به فرهنگ ها و اقوام مختلف است افزود: موفقیت آموزش زبان و ادبیات آذری به میزان اقبال و استقبال از ناحیه استان های مشمول آموزش آن بستگی دارد.

شریعتی گفت بستر جذب دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در رشته زبان و ادبیات آذری نیز آماده شده است و دانشگاه های مجری باید مقدمات آن را فراهم کنند.

به گفته وی تاکنون استان آذربایجان شرقی برای راه اندازی آموزش رشته رشته زبان و ادبیات آذری از مهرماه امسال اعلام آمادگی کرده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد رشته زبان و ادبیات آذری در منطقه 3 آموزشی کشور

ایجاد رشته زبان و ادبیات آذری در منطقه 3 آموزشی کشور