مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1395 ساعت 12:252016-08-17سياسي

جامی یک وحدت طلب مصلح بود


جامی با اندیشه اعتدالی به دنبال پیوند میان مذاهب و فرق اسلامی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خراسان رضوی ، خبرگزاری صدا وسیما" ، وزیر امور خارجه با ارسال پیامی به همایش بین المللی بزرگداشت عبدالرحمن جامی نوشت : جامی با بهره گیری از اندیشه های اعتدالی به دنبال پیوند میان مذاهب و فرق اسلامی و دوری از افراط و تعصب بود و این نگاه را در اشعار و اندیشه های عرفانی خود دنبال می کرد.

محمدجواد ظریف در ادامه پیام خود از جامی به عنوان یک وحدت طلب مصلح یاد کرده و آورده است: باورهای عارفانه او عامل پیوند بین دو حوزه عرفان شرق و غرب سرزمین های اسلامی و عاری از هرگونه زهدفروشی و تعصب های کینه ورزانه بود.

او افزوده است: این گونه برداشت های اعتدالی از اندیشه های دینی که در آثار جامی فراوان به چشم می خورد از او شخصیتی ساخته که تا امروز نیز برای پیروان مذاهب مختلف اسلامی قابل توجه و احترام است.

ظریف افزوده است: جامی از تاثیرگذارترین شعرا و عرفایی است که نفوذ وی بر ادب فارسی، مرزهای فرهنگ و ادب بسیاری از اقلیم ها را درنوردیده؛ تاثیر شعر و اندیشه او در شرق دور تا گسترش سپهر اندیشه وی در شبه قاره و زبان اردو و جلوه شعر و سخن عارفانه او در زبان و ادبیات کردی و ترکی و شهرتی که در سرزمین های مصر و شام و حجاز یافت، از او شاعری کم نظیر پدید آورده است که تا به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامی یک وحدت طلب مصلح بود

جامی یک وحدت طلب مصلح بود