مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1395 ساعت 14:202016-08-17بين الملل

نخستین سفر دوره ای ظریف به 6 کشور آمریکای لاتین


وزیر امور خارجه همراه با کارشناسان سیاسی و هیئت اقتصادی 60 نفره از 31 مرداد به مدت یک هفته، سفر دوره ای خود به 6 کشور امریکای لاتین را آغاز می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه؛ هدف از این سفر، گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دو طرف پس از اجرای برجام و لغو تحریمهای ظالمانه علیه ایران است.

سفر اقای ظریف به امریکای لاتین از کوبا آغاز می شود و او پس از آن، به ترتیب از کشورهای نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا دیدار خواهد کرد.

مدت این سفر در مجموع یک هفته است و طبق برنامه، وزیر امور خارجه و هیات همراه او هر روز در یک کشور منطقه امریکای مرکزی و جنوبی خواهند بود.

قرار است مقامهای سیاسی هیات، با مسئولان بلندپایه کشورهای میزبان ملاقاتهایی داشته باشند و بخش خصوصی نیز در سمینارهای مشترک شرکت کنند.

مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه گفت: هیات اقتصادی همراه دکتر ظریف در جریان سفر به امریکای لاتین شامل بیش از 60 تن از تجار، بازرگانان و صاحبان شرکتهای بخش خصوصی در حوزه های مختلف از جمله خدمات فنی و مهندسی است.

وی از این سفر به عنوان آغاز فصلی جدید در روابط میان ایران و امریکای لاتین نام برد و اطمینان داد که این سفر نه تنها در زمینه سیاسی به تقویت پیوندهای دو طرف کمک می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین سفر دوره ای ظریف به 6 کشور آمریکای لاتین

نخستین سفر دوره ای ظریف به 6 کشور آمریکای لاتین