مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1395 ساعت 10:452016-08-29سياسي

چرا زنان از کاهش ساعات کار استقبال می کنند؟


با حذف تبصره 7 لایحه کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص از سوی نمایندگان مجلس این لایحه یک گام به اجرا نزدیکتر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هم زمان با روی کار آمدن دولت نهم در سال 1384 لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل برای بررسی به مرکز امور زنان و خانواده وقت ارسال شد.

در این لایحه پیش بینی شده بود که ساعت کاری زنان کارمند از 44 ساعت در هفته به 36 ساعت کاهش یابد اما حقوق و مزایای آنها به طور کامل پرداخت شود.

کمیسیون اجتماعی دولت لایحه را دارای بار مالی بسیار برای دولت دانست و با این توجیه که بخش های دولتی و خصوصی راضی به استخدام زنان با این شرایط نمی شوند، با طرح پیشنهادی مخالفت کرد تا اینکه لایحه در دولت دهم مجدداً در دستور کار قرار گرفت با این تفاوت که لایحه صرفاً به زنان سرپرست خانوار، زنان دارای فرزند زیر هفت سال، دارای همسر یا فرزند معلول و مبتلا به بیماری خاص یا صعب العلاج محدود می شد و به این ترتیب لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل به "زنان شاغل دارای شرایط خاص" تغییر نام یافت.

در تیرماه 92 مرکز پژوهش های مجلس ایراداتی به این لایحه وارد آورد از جمله اینکه وضع اشتغال زنان با اجرای لایحه دچار آسیب هایی شود و به دلیل غیبت نیروهای کار زن در ساعات کار، کارفرمایان و دستگاه های اجرایی تمایلی به استخدام آنها نداشته باشند در نتیجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا زنان از کاهش ساعات کار استقبال می کنند؟

چرا زنان از کاهش ساعات کار استقبال می کنند؟