مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1395 ساعت 12:112016-09-14سياسي

رییس حوزه هنری کردستان: هنرمندان 21 استان در جشنواره دف نوای رحمت حضور دارند


در ششمین جشنواره سراسری دف نوای رحمت، هنرمندان 21 استان کشور حضور دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از سنندج، امین مرادی ظهر امروز در آیین افتتاحیه ششمین دوره جشنواره سراسری دف نوازی دف نوای رحمت در سنندج ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حادثه منا، اظهار کرد: متاسفانه سال گذشته در مراسم حج ابراهیمی 464 نفر از هموطنان ما به واسطه بی کفایتی آل سعود به شهادت رسیدند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تمام کسانی که در برگزاری ششمین دوره از جشنواره سراسری دف نوازی دف نوای رحمت مشارکت داشته اند، گفت: از تمام بزرگواران که خاضعانه و سخاوتمندانه در برگزاری این جشنواره حوزه هنری را همکاری همراهی و همیاری کرده اند تقدیر می کنم.

رییس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه دف و دف نوازی در کردستان تنها یک ساز نیست، افزود: دف از دیرباز و شاید از دمیدن آیین انسان ساز اسلام در مناطق کردنشین، نوایی بوده که یادآور رحمت بی منتهای حق و حقیقتی آشکار در نام و نشان این ساز سازگار نهفته است.

مرادی تصریح کرد: حقیقتی که روح عارفانه و عاشقانه این مردمان را در مواجه با نام بی بدیل الله به بهترین شکل ممکن آشکار می کند.

وی خاطرنشان کرد: کمتر کسی و شاید اصلا کسی در مناطق کردنشین نباشد که ضرب آهنگ دف برای او مترداف نام الله نباشد و همواره صدای دف در کنار تکرار نام حق تعالی جذبه و شیدایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس حوزه هنری کردستان: هنرمندان 21 استان در جشنواره دف نوای رحمت حضور دارند

رییس حوزه هنری کردستان: هنرمندان 21 استان در جشنواره دف نوای رحمت حضور دارند