مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1395 ساعت 14:212016-09-14پزشكي

چگونه از مادر معتاد فرزند سالم به دنیا بیاوریم؟


مصرف داروی متادون و در عین حال تحت نظر و کنترل پزشک، تنها راه به دنیا آمدن نوزاد سالم از مادر معتاد به تریاک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو"، دکتر لیلی نکوهش در عین حال تاکید کرد که این مادران به هیچ وجه داروی متادون را سر خود و بدون تجویز پزشک مصرف نکنند و حتما تحت نظر درمانگر اعتیاد یا پزشک معالج باشند.

نکوهش یاد آور شد: میزان مصرف این دارو از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نه تنها باید تحت نظر پزشک مصرف شود که باید به گونه ای از معتاد مراقبت شود تا آن را به یکباره قطع نکند و درمان را به صورت مداوم، پیش برد.

نکوهش خاطرنشان کرد: درمان مادران معتاد باردار مصرف کننده هرویین نیز با متادون انجام می شود اما درمان مادران معتاد باردار به مواد محرک صنعتی فقط باید با روش روان درمانی به روش ماتریک (نوعی روش روان درمانی) انجام گیرد.

وی درباره مادران معتاد به هرویین هم تصریح کرد: از آنجا که عوارض ناشی از این ماده در جنین بیشتر است ، بنابراین حتما مادر باید تحت درمان دارویی قرار گیرد و گرنه شدت اعتیاد در این نوزادان بیشتر مشاهده می شود.

این درمانگر اظهار کرد: نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری برای ترک اعتیاد از داروی متادون مصرف کرده باشند به طور قطع سالم بدنیا می آیند و مشکل اعتیاد را به ارث نمی برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از مادر معتاد فرزند سالم به دنیا بیاوریم؟

چگونه از مادر معتاد فرزند سالم به دنیا بیاوریم؟