مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1395 ساعت 10:252016-09-18سياسي

روز شعر روز شهریار باشد یا روزی دیگر/ دیدگاه عبدالملکیان


" عصر ایران- روز شعر وادب امسال با سال های قبل حال و هوای متفاوتی داشت.

27 شهریور سالروز درگذشت محمد حسین بهجت تبریزی مشهور به شهریار به عنوان روز شعر وادب نام گذاری شده اما چندی است این بحث درگرفته که بهتر است زادروز یا سالمرگ یکی از ارکان 5 گانه شعر کلاسیک – فردوسی، مولانا، حافظ، سعدی و نظامی- را برای این مناسبت در نظر بگیرند و امسال این بحث پر رنگ تر بود و حتی برخی از خبرگزاری ها از مصوبه ای خبر داده اند که از این پس به جای سالروز درگذشت شهریار روز بزرگداشت فردوسی به عنوان روز شعر و ادب گرامی داشته می شود.

حامیان مناسبت روز شهریار معتقدند حال که این مناسبت رایج شده تغییر آن دیگر ضرورتی ندارد و برخی دیگر هم به دو زبانه بودن شهریار و این که در هر دو چیره دست بوده اشاره می کنند و بر این باورند که این مناسبت به وحدت ملی بیشتر کمک می کند و نام های دیگر هر قدر بزرگ این جامعیت را ندارند.

محمد رضا عبدالملکیان - شاعرمعاصر- در زمره کسانی است که از مناسبتی دیگر حمایت می کند و این تصمیم را از ابتدا اشتباه می داند.

این شاعر سرشناس در یادداشتی که برای عصرایران فرستاده دیدگاه خود را چنین مطرح کرده است: تصور می کنم اوایل دهه هفتاد بود که موضوع نام گذاری روزی به اسم " شعر و ادب " مطرح شد و کسانی که به شدت در پی تحقق این نام گذاری بودند، به با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز شعر روز شهریار باشد یا روزی دیگر/ دیدگاه عبدالملکیان

روز شعر روز شهریار باشد یا روزی دیگر/ دیدگاه عبدالملکیان