مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1395 ساعت 09:562016-09-25اقتصادي

خائن نفتی چشم آبی به کشور بازگشت/ آقای روحانی «سلام»


با گذشت بیش از 17 سال از خیانت گازی شرکت توتال به ایران در پارس جنوبی، قطر پاداش این خوش خدمتی فرانسوی ها را به طور مستقیم و با امضای یک قرارداد نفتی 25 ساله پرداخت کرد.

- گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، چندروز قبل معاون وزیر نفت با اشاره به پیشنهاد توتال فرانسه برای مشارکت در توسعه فاز 11 پارس جنوبی، مدعی شد علاوه بر توتال، دو شرکت خارجی دیگر هم برای مشارکت در این فاز گازی، اعلام آمادگی کرده اند.

از سوی دیگر، فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه مردادماه پارسال در سفری به تهران با تعریف و تمجدید از عملکرد توتال فرانسه در صنعت نفت ایران، گفته بود: توتال بیش از 20 سال در توسعه پروژه های نفتی ایران حضور داشته و با توجه به ابراز تمایل فرانسوی ها، قرار است باب جدیدی برای توسعه فعالیت این شرکت در توسعه میدان های نفتی گشوده شود.

در همین حال، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران هم پارسال در حاشیه مذاکرات خود با وزیر امور خارجه فرانسه، تاکید کرده بود: فصل جدیدی از همکاری ایران با توتال فرانسه برای توسعه میدان های نفتی ایران آغاز خواهد شد.

اما به نظر می رسد که دوستان ایرانیِ خارجی دوستِ ساکن در وزارت نفت، خیانتی که سالها قبل دوستان چشم آبی فرانسوی در دوره صدارت قبلی خودشان تکرار کردند را فراموش کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خائن نفتی چشم آبی به کشور بازگشت/ آقای روحانی «سلام»

خائن نفتی چشم آبی به کشور بازگشت/ آقای روحانی «سلام»