مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1395 ساعت 06:152016-10-07سياسي

روایت مفصل فابیوس از مذاکرات


وزیر خارجه سابق فرانسه در گزارشی بسیار مفصل، به تشریح بخشی از پشت صحنه هر مرحله مذاکرات هسته ای با ایران پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، لوران فابیوس وزیر خارجه سابق فرانسه که نقش مهمی در طول مذاکرات هسته ای با ایران ایفا کرد و بیش از هر چیز به مخالفت با امتیازدهی به ایران معروف شده بود، این هفته در گزارشی مفصل به تشریح پشت پرده مذاکرات هسته ای با ایران پرداخته است.

وی در این گزارش 26 صفحه ای که در فصلنامه واشنگتن به چاپ رسیده، از زمان مذاکرات در دوران سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی آغاز کرده و تا زمان حصول برنامه جامع اقدام مشترک پیش رفته است.

موافقت روسیه، چین و اروپا با غنی سازی در دوران نخست مذاکرهوزیر خارجه سابق فرانسه ابتدا به یادآوری روند مذاکرات در دوران آقای جلیلی پرداخته و نوشته است در حالی که 1+5 به دنبال توقف غنی سازی 20درصدی، خروج اورانیوم غنی شده از ایران و تعطیلی سایت غنی سازی فردو بود، طرف ایرانی از پاسخ به این خواسته ها سر باز می زد.

به گفته فابیوس، ایران روز 24 جولای 2012 در نشستی در استانبول میان هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی باقری معاون وقت آقای جلیلی، طرحی را ارائه کرده که بر اساس آن غنی سازی 20 درصدی ایران در قالب روندی 9 مرحله ای و به صورت تدریجی به حالت تعلیق درآمده و در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت مفصل فابیوس از مذاکرات

روایت مفصل فابیوس از مذاکرات