مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1395 ساعت 14:262016-10-25سياسي

57 درصد دختران افغانستان پیش از 18 سالگی ازدواج می کنند


سخنرانان مراسم روز جهانی دختر با بیان اینکه 57 درصد دختران افغانستان پیش از 18 سالگی ازدواج می کنند، اظهار داشتند: با سواد سازی دختران با ارزش تر از سایر ارزش ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، مراسم روز جهانی دختر و افتتاح نخستین آهنگ ترانه دختر امروز (سه شنبه) به همت موسسه موسیقی افغانستان با همکاری موسسه حمایت از کودکان در باغ بابر کابل برگزار شد.

سخنرانان این مراسم با تأکید بر اینکه دولت برای حمایت از دختران و زنان تلاش کند، گفتند: وزارت آموزش و پرورش معاون ریاست آموزش و پرورش ولایت های کشور را از بین زنان تعیین کرده است.

زنان مدیران مدارس دخترانه می شوند اسدالله حنیف بلخی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه دختران افغانستانی مظلوم نیستند، گفت: برخی دختران و زنان افغانستان هنوز هم در مناطق دور دست کشور مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

بلخی افزود: عدم آگاهی از فرهنگ دینی و ملی کشور سبب آزار و اذیت زنان می شود که تعداد زیادی از مردم افغانستان به آن در تعامل هستند.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش معاون ریاست آموزش و پرورش ولایت های کشور را از بین زنان تعیین کرده است.

وزیر آموزش و پرورش از تعیین مدیران زن در مدارس دخترانه خبر داد و اظهار داشت: تعداد زیادی از زنان و دختران افغانستان با آغاز این روند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

57 درصد دختران افغانستان پیش از 18 سالگی ازدواج می کنند

57 درصد دختران افغانستان پیش از 18 سالگی ازدواج می کنند