مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1395 ساعت 07:262016-11-16بين الملل

محمد پاکدامن روایت متفاوت رییس آژانس یهود از هولوکاست


آبراهام بورگ، هولوکاست را مسبب بسیاری از مشکلات کنونی اسراییل دانسته و آن را عامل نرسیدن صهیونیسم و اسراییل به بلوغ لازم می داند.

وی معتقد است که هولوکاست، - منشأ تمامی مشکلات حال حاضر اسراییل است معرفی پیشینه خانوادگی آبراهام بورگ آبراهام بورگ [1] فرزند دکتر یوسف بورگ در ژانویه 1955 میلادی (دی ماه 1333 شمسی) چشم به جهان گشود.

پدرش از یهودیان آلمانی تبار بود و در سال 1939 میلادی (1317 شمسی) - یعنی پیش از اتمام جنگ جهانی دوم و تأسیس اسراییل - به فلسطین اشغالی نقل مکان کرد.

نقش دکتر یوسف بورگ در رشد رژیم صهیونیستی به گونه ای است که روزنامه لس آنجلس تایمز در مقاله ای به مناسبت مرگش در 1999 میلادی (1377 شمسی) وی را پایه گذار (Founding Father) اسراییل معرفی می کند؛ چنان که از طرف حزب ملی مذهبی به مدت چهل سال مداوم، عضویت کنست و ریاست وزارتخانه هایی چون بهداشت، پست، وزارت امور دینی، وزارت کشور و اقتصاد را بر عهده داشت.

[2]نکته قابل توجهی که آبراهام بورگ درباره پدرش از آن پرده برمی دارد، حضور بورگِ پدر در جریان مذاکره با نازی ها برای انتقال یهودیان است.

یوسف بورگ در کنار تحصیلات خود در رشته ریاضیات به مقام خاخامی نیز دست یافت و توانست با استفاده از همین نفوذ و تأسیس حزب ملی-مذهبی[3]، اسراییل را از ورطه اختلافات مرگ بار میان احزاب دین دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمد پاکدامن روایت متفاوت رییس آژانس یهود از هولوکاست

محمد پاکدامن روایت متفاوت رییس آژانس یهود از هولوکاست