مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1395 ساعت 08:562016-11-18سياسي

یادداشت/علیرضا معاف اربعین حسینی؛ راهگشای شیعیان از تاریکی غیبت به صبح ظهور


اربعین نقطه پرش دنیای امروز به دنیای دیگری است.

تأکید بر زیارت اربعین از توصیه های امام حسن عسکری(ع) است که در آخرین روزهای قبل از غیبت امام شیعیان این وصیت و توصیه صادر شده است.

- " ـ علیرضا معاف (استاد تاریخ علم و مطالعات تمدن): بهت، حیرت، شگفتی و شیفتگی اولین و عمومی ترین واکنش همه کسانی است که برای نخستین بار در راه پیمایی و پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند: شگفتی از ابراز عالم است، حیرت از آن همه کرامت و سخاوت فقرایی که اصرار بر میزبانی از میهمانان حسین علی (ع) دارند و بهت از سلوک عرفانی بیابان گردانی که در شلوغی و جلوت مسیر پیاده روی به تفکر و خلوت عرفانی مشغول اند تا بفهمند تعظیم شعائر الهی نشان از تقوای قلوب دارد.

آرنولد توین بی، تاریخ نگار معروف انگلیسی در کتاب تمدن در بوته آزمایش در بررسی تمدن ها جمله مهمی را بیان داشته است: پان ـ اسلامیزم خوابیده است اما اگر مستضعفین جهان بر ضد سلطه غرب شورش کنند و تحت یک رهبری قرار گیرند، این خفته بیدار خواهد شد و بانگ این شورش ممکن است در بر انگیختن روح اسلامی مؤثر افتد و اسلام بار دیگر برای ایفای نقش تاریخی خود قیام کند(توین بی 1353).

نخستین فاز پیش بینی توین بی در سال 1979 با پیروزی انقلاب اسلامی تعبیر شد ایران اسلامی امروز صرفاً یک دشمن سیاسی، اقتصادی و نظامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/علیرضا معاف اربعین حسینی؛ راهگشای شیعیان از تاریکی غیبت به صبح ظهور

یادداشت/علیرضا معاف اربعین حسینی؛ راهگشای شیعیان از تاریکی غیبت به صبح ظهور