مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1395 ساعت 15:402016-12-07پزشكي

خون ایرانی ها از سالم ترین خونهای دنیا


از هر یک هزار ایرانی ، 27 نفر اهدا کننده خون هستند .

- " ، معاون کنترل کیفیت سازمان انتقال خون کشور در کارگاه آموزشی انتقال بیماری های عفونی از طریق خون گفت : بر اساس راهکارهای مقایسه ای سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) ایران جزء کشورهای پیشرفته سلامت خون است.

خانم امینی با بیان اینکه نتایج آزمایشات کنترل کیفیت خون در ایران پس از معدوم سازی خون اهدا کنندگان آلوده به انواع هپاتیت B ، C و ایدز نشان می دهد به ازای هر 10 هزار جمعیت اهدا کننده خون در سال گذشته ، 12نفر به هپاتیت B و 4 نفر به هپاتیت C مبتلا بوده اند و در هر 100 هزار جمعیت اهداکننده خون ، دو مورد مبتلا به ایدز بوده اند .

وی با اشاره به اینکه خون که در ایران تامین می شود بر اساس استانداردهای جهانی است و آمارها بیانگر گذر ایران از رده بندی کشورهای در حال توسعه به رده کشورهای پیشرفته است افزود : از هر هزار ایرانی ، 27 نفر اهداکننده خون هستند که این آمار در مقایسه با کشورهای منطقه شاخص و منحصر است .

مدیرکل انتقال خون مازندران نیز در این کارگاه آموزشی که با حضور مدیران سازمان انتقال خون برگزار شد ، وجود 4 هزار و 500 بیمار خاص سرطانی ، تالاسمی و هموفیلی و مصرف زیاد خون در مازندران گفت: این استان با میانگین 42 اهداکننده خون در هر هزار جمعیت ، جایگاه دوم مصرف کننده خون در کشور است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون ایرانی ها از سالم ترین خونهای دنیا

خون ایرانی ها از سالم ترین خونهای دنیا