مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1395 ساعت 13:262016-12-11سياسي

عالم برجسته هندی: جهان تشنه آرمان های انقلاب اسلامی ایران است


همه جهان اسلام، ایران را به عنوان الگو می شناسد و کشورهای مظلوم در آفریقا و شبه قاره هند، تشنه معارف و آرمان های انقلاب اسلامی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از کرج به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، حجت الاسلام محمدزین العابدین با اشاره به تاریخ استعمار در هند و تشریح شرایط حاکم بر این شبه قاره، گفت: با وجود استثمار ، این کشور کهن ولی مردم با صبر و متانت بدون اینکه نفرینی را متوجه کشوری کنند، سعی کردند کشور خود را بسازند و به لطف این پیشرفت ها اکنون جزو کشورهای پیشرو در بیشتر حوزه ها است.

وی با تبیین حب امام حسین(ع) در بین مردم هند، اضافه کرد: این علاقه و شناخت به میزانی است که حتی ماهاتما گاندی با وجود اینکه حتی مسلمان نبود، به عنوان رهبر خیزش ضد استعماری در هند گفت که امام حسین(ع) را به عنوان الگوی خود در نظر گرفته است.

**عاشورا در هند تعطیل رسمی است این عالم هندی احترام و حب امام حسین (ع) را در کشورش همه گیر عنوان کرده و گفت: عاشورا بر اساس قانون اساسی هند تعطیل رسمی است و در ایام عاشورا با وجود اعتقادات مختلفی که در سرزمین هزار ادیان وجود دارد، تمامی معابد تبدیل به حسینیه شده و مسلمان و غیرمسلمان برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عالم برجسته هندی: جهان تشنه آرمان های انقلاب اسلامی ایران است

عالم برجسته هندی: جهان تشنه آرمان های انقلاب اسلامی ایران است