مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1395 ساعت 14:362016-12-16بين الملل

حبیب ترکاشوند چرا آمریکا باید به برجام پایبند بوده و آن را نقض نکند؟


انجام یک طرفه تعهدات برجامی توسط ایران و دلبستگی شدید دولت یازدهم به برجام دوموضوعی است که آمریکا را به این نتیجه رسانده که نیازی به انجام تعهدات خود ندارد و از این پس نیز همانگونه که سناتورهای آمریکا بدان اذعان کردند تحریم های بیشتری را پیش پای ملت ایران خواهند گذاشت.

- گروه سیاسی ـ 11 ماه پس از اجرایی شدن برجام، طرح تمدید تحریم های 10 ساله ایران که ماه آبان در کنگره آمریکا به تصویب رسیده بود، بدون حتی یک رای مخالف در مجلس سنای آمریکا عینا به تصویب می رسد.

هر چند سخنگوی کاخ سفید قبلا اعلام کرده بود این مصوبه به امضای اوباما هم خواهد رسید اما بعد از تهدید رییس جمهور کشورمان، اوباما ظاهرا از امضای آن خودداری کرد اما اجازه داد این مصوبه به قانون تبدیل شود و حتی از حق وتوی خود نیز در این باره استفاده نکرد هر چند با توجه به تعداد موافقان این طرح در کنگره و سنا(بالاتر از 67 درصد آراء) عملا امکان وتوی آن از سوی رییس جمهور اوباما وجود نداشت و حتی اگر وتو نیز می شد طبق قوانین امریکا با تصویب کنگره قانونی می شد و اصلا نیازی به امضای رییس جمهور امریکا نداشت.

حالا دیگر فقط منتقدان نیستند که از بدعهدی آمریکا می گویند و دولتی ها با آسمان و ریسمان کردن به دنبال توجیه اقدامات خصمانه کاخ سفید علیه کشورمان باشند بلکه این بار خود رییس جمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حبیب ترکاشوند چرا آمریکا باید به برجام پایبند بوده و آن را نقض نکند؟

حبیب ترکاشوند چرا آمریکا باید به برجام پایبند بوده و آن را نقض نکند؟