مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1395 ساعت 10:402017-01-07بين الملل

اوباما در آخرین روزهای ریاست جمهوری آماده صدور فرمان عفو می شود


به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که تنها دو هفته دیگر از دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا باقی مانده است اسامی هزاران نفر زندانی که در میان آنها یک عضو سابق طالبان و قاچاقچیان مواد مخدر وجود دارد برای صدور عفو و بخشش در اختیار وی قرار گرفته است.

­برخی از روسای جمهور آمریکا در پایان دوره ریاست جمهوری خود از این امتیاز ویژه ای که در اختیار انها قرار دارد به صورت هدفمند و کنایه دار استفاده کرده اند.

بیل کلینتون رییس جمهور اسبق و دموکرات در روز آخر دوره ریاست جمهوری خود در سال 2001 در اقدامی که جنجال زیادی به پا کرد مارک ریچ تاجر فراری آمریکا را که همسر سابقش از حامیان مالی حزب دموکرات بود مورد عفو قرار داد.

­شانزده سال بعد اوباما با فشارهایی از همه جهات روبرو است تا افرادی را مورد عفو قرار دهد یا در حکم آنها تخفیف قائل شود که طرفداران شان می گویند نظام قضایی آمریکا به ناحق آنها را حبس کرده است.

­ در میان این افراد باو برگدال سرگرد ارتش آمریکا قرار دارد که بعد از ترک پایگاه محل خدمت خود در افغانستان به مدت پنج سال در دست طالبان اسیر بود.

وی قرار است به سبب ترک محل خدمت در دادگاهی نظامی محاکمه شود.

­لئونارد پلتیر فعال طرفدار حقوق سرخ پوست های آمریکا نیز که به سبب قتل دو مامور اف بی آی در سال 1975 زندانی است امیدوار است از ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوباما در آخرین روزهای ریاست جمهوری آماده صدور فرمان عفو می شود

اوباما در آخرین روزهای ریاست جمهوری آماده صدور فرمان عفو می شود