مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1395 ساعت 14:252017-01-16اقتصادي

خصوصی سازی تنها راه خروج از دور باطل


به گفته عزتی، تجربه 30 ساله اقتصاد ایران نشان داده که دولت از پس پرداخت بدهی های خود برنمی آید و برای خروج از این دور باطل باید از کل این دارایی ها چشم بپوشد و آن را به بخش خصوصی بدهد.

- علی طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم دیروز در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی در مورد مسائل و تنگناهای اقتصادی پیش روی دولت سخن گفت؛ وی بخشی از سخنان خود را به مساله بدهی دولت اختصاص داد که می توان گفت مهم ترین بخش صحبت های وزیر اقتصاد بود؛ وزیر اقتصاد از افزایش بدهی های دولت به 600 تا 700 هزار میلیارد تومان بر اساس آخرین برآوردها خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپول نیوز"، علی طیب نیا با بیان اینکه در ابتدا که بر سر کار آمده بودم با برآوردهای اولیه فکر می کردم بدهی دولت حدود 150 هزار میلیارد تومان است، گفت: بعد از آغاز به کار دولت برای شفاف شدن رقم دقیق این بدهی ها دفتری در وزارت اقتصاد شکل گرفت.

نتیجه این شد که عدد دقیق بدهی های دولتی در حال حاضر رقمی بین 600 تا 700 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در ایران رقم 20 الی 30 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی صرف می شود، ولی 42 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی توزیع می شود، گفت: این در حالی است که درآمد طرح هدفمندی یارانه ها 31 هزار میلیارد تومان بوده و مابه التفاوت این رقم از بودجه های دولتی پرداخت می شود که اگر صر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خصوصی سازی تنها راه خروج از دور باطل

خصوصی سازی تنها راه خروج از دور باطل