مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1395 ساعت 10:052017-01-21اقتصادي

از کوره های سرد آهنگری تا روایت سال ها رنج آبدیده شدن


با دورشدن جامعه و نسل جدید از آنچه درگذشته بود، هنوز هم هستند مردانی که دست از کار نکشیده اند و رزق و روزی خود را در کنار کوره های داغ آهنگری و مشاغل کم درآمد طلب می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هنر آهنگری با وجود قدمت بسیار، این روزها به دلیل کهولت سن فعالان و عدم استقبال جوانان به این هنر، رو به زوال و فراموشی است که در صورت نبود جایگزین نیروی جوان به جای استادکاران پیر و خسته، این حرفه به زودی از عرصه فعالیت خارج و به تاریخ صنایع دستی می پیوندد.

هنوز هم هستند مشاغلی که شاید به قولی منسوخ و یا در حال زوال باشند، اما منبع درآمدی است برای عده ای که شاید درآمد اندکش به کار سختش نیارزد.

بازار بیرجند اینروزها کمتر شاهد فعالیت اینگونه مشاغل است، اما فراموش نکنیم که روزگاری آوازه ای داشتند و اینروزها تنها نامی باقی مانده است.

درگذشته قسمتی از بازار بیرجند به بازار آهنگران معروف و شغل بیشتر مردم بود، روزگاری مردم شاهد تلاش آهنگران بودند، اما اکنون تعداد آنها انگشت شمار شده و کوره های داغ رو به خاموشی است.

محمد حسین احمدی یکی از پیشکسوتان صنعت آهنگری با سابقه 70 سال فعالیت در این عرصه اکنون در یک کارگاه کوچک در مرکز شهر به حرفه آهنگری مشغول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کوره های سرد آهنگری تا روایت سال ها رنج آبدیده شدن

از کوره های سرد آهنگری تا روایت سال ها رنج آبدیده شدن