مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1395 ساعت 19:002017-01-23سياسي

عرضه اسناد خزانه چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟


بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزرات اقتصاد و دارایی، با انتشار اسناد خزانه برای نخستین بار در اقتصاد ایران بخشی از بدهی دولت از طریق منابع ملی تامین شد و اعتبارات جدید به اقتصاد تزریق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت اقتصاد و دارایی در اولین روز اجرای برنامه 100 روز 100 اقدام خود که به موجب آن 100 دستاورد وزارت اقتصاد و دارایی را در دولت یازدهم و دوران وزارت علی طیب نیا معرفی می کند، در گزارشی جزییات عرضه اسناد خزانه برای نخستین بار را توسط وزارت اقتصاد منتشر کرده است.

در متن این گزارش آمده است: قانون انتشاراسناد خزانه برای اولین باردرسال1343 به تصویب مجلس رسید و بعد از آن در دو نوبت درسال های 1348 و 1352 مورد تجدید نظرقرار گرفت اما این پروسه برای چندین دهه مسکوت ماند تا اینکه پس از پیروزی انقلاب، که خاستگاه اولیه انتشار اسناد خزانه اسلامی در قالب قانون بودجه سال 1392 رقم خورد.

نخستین بار در قانون بودجه سال 1392 بود که دولت مجاز به واگذاری اسناد خزانه اسلامی شد.

ماده 42 این قانون دولت را مجاز کرد که به منظور تسویه بدهی مسجل خود تا سقف 60 هزار میلیارد ریال به طلبکاران غیر دولتی، اسناد خزانه اسلامی را واگذار کند.

اما چند سال زمان لازم بود تا ایران بتواند از ابزاری مالی که استفاده از آن در دنیا برای شفافیت اقتصادی و کنترل بدهی های دولت ها رای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه اسناد خزانه چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

عرضه اسناد خزانه چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟