مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1395 ساعت 07:402017-01-24حوادث

متادون 21 نفر را طی 3 ماه در اهواز مسموم کرد


عضو کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان نسبت به مسمومیت با داروی متادون هشدار داد و گفت: در سه ماه گذشته، متادون 21 نفر از افراد معتاد را در اهواز دچار مسمومیت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا منیژه جمشیدیان شامگاه دوشنبه در شورای مواد مخدر خوزستان که در سرسرای جلسات استاندار تشکیل شد، اظهار کرد: در سه ماه گذشته 21 نفر از افراد مبتلا به اعتیاد به دلیل مسمومیت با متادون به بیمارستان رازی اهواز مراجعه کردند و یک جوان 23 ساله نیز به همین دلیل فوت کرده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 2 نفر از مسمومیت ها مربوط به کودکان بوده افزود: در سال های گذشته در بیمارستان ابوذر تا 20 مورد مسمومیت کودکان به وسیله متادون گزارش شده و هشت مورد مرگ و میر نیز اتفاق افتاده اما با اطلاع رسانی در این مورد و استفاده از ظرف های مخصوص نگهداری دارو، این مسمومیت ها کاهش چشمگیری داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به روش درمان اعتیاد به وسیله متادون اظهار کرد: با توجه به اینکه قرص متادون عوارض کمتری دارد، برای درمان 40 درصد متقاضیان از قرص استفاده می کنیم و در مجموع ماهیانه 27 میلیون و 840 میلی گرم متادون در بین مراکز توزیع می شود که متوسط آن 84 میلی گرم برای هر نفراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متادون 21 نفر را طی 3 ماه در اهواز مسموم کرد

متادون 21 نفر را طی 3 ماه در اهواز مسموم کرد