مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1395 ساعت 02:462017-01-27بين الملل

تشکیل اولین کمیته ی مداخلات ایران در اتحادیه ی عرب


عربستان سعودی و برخی از کشورهای حاشیه ای خلیج فارس به همراه برخی کشورهای وابسته ی عربی به شدت از نفوذ ایران در جهان عرب آشفته اند.

تا حدی که دست به اقدامات سراسیمه و آشفته ای می زنند که بعد از مدتی جز افتضاح سیاسی و دیپلماتیک، - چیزی به بار نمی آورد؛ شبیه آنچه در ائتلاف 34 کشور برای مهار ایران آن را دیدیم.

کشورهای عربی عضو اتحادیه ی عرب، برای اولین بار در تاریخ یک سنت عجیب و خطرناک را باب کرده اند که برای ناظران بی طرف بسیار تعجب آور بوده است.

خالدبن احمد آل خلیفه با ادعای اینکه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با تهدیدات زیادی از جمله تهدیدات امنیتی از جانب مرزهای یمن و عراق مواجه هستند، ایران را به عنوان نخستین تهدید امنیتی برای این کشورها توصیف کرده و از تشکیل کمیته ی دائمی علیه ی ایران برای اولین بار در طول تاریخ خبر داده است.

در توضیح این اقدام بیان داشته است که این کمیته، کمیته ای دائمی در اتحادیه ی عرب و تحت عنوان مداخله ی ایران در کشورهای عربی است که بحرین، مصر، امارات و عربستان عضو آن هستند.

وزیر خارجه ی بحرین در ادامه ی ادعاهای بی پایه ی خود علیه ایران گفته است چنانچه ایران حسن نیت خود را نشان ندهد و به دخالت های آشکار در امور داخلی بحرین و کشورهای عضو شورای همکاری ادامه دهد، بحرین به فکر اجرای سازوکار پیشنهادی شورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل اولین کمیته ی مداخلات ایران در اتحادیه ی عرب

تشکیل اولین کمیته ی مداخلات ایران در اتحادیه ی عرب