مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1395 ساعت 10:352017-02-04بين الملل

چین از آمریکا خواست از دخالت در مسایل منطقه خودداری کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما"، چین روز جمعه از آمریکا خواست از دخالت در مناقشات سرزمینی جنوب شرقی آسیا دست بردارد و به ویژه درباره اختلاف ژاپن و چین بر سر حاکمیت جزایر دیایوئو تفسیرهای غلط ندهد.

رسانه های ژاین اعلام کردند جیمز ماتیس وزیر دفاع جدید آمریکا در اولین سفر خود به ژاپن اعلام کرده است پیمان همکاری دوجانبه امنیتی آمریکا و ژاپن درباره جزایر مورد مناقشه دیائویو نیز اجرا می شود.

لو کانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این اظهارنظر وزیر دفاع جدید آمریکا تاکید کرد:" جزیره دیائویو و جزایر کوچک اطراف آن از سالها پیش بخش جدایی ناپذیر سرزمین چین هستند و این یک واقعیت تاریخی تغییرناپذیر است.

"سخنگوی وزارت خارجه چین افزود پیمان همکاری دوجانبه امنیتی آمریکا و ژاپن ثمره جنگ سرد است و نباید به حاکمیت سرزمینی و حقوق مشروع چین لطمه ای وارد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شین هوا از پکن، لو کانگ خاطر نشان کرد:" دولت چین آمریکا را ترغیب می کند با اتخاذ یک رویکرد مسئولانه از دخالت در اختلافات منطقه ای دست بردارد و به تفسیرهای غلط خود در رابطه با حاکمیت جزایر دیائویو پایان دهد چرا که این کار نتیجه ای جز پیچیده تر کردن مسایل و بی ثبات کردن منطقه نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین از آمریکا خواست از دخالت در مسایل منطقه خودداری کند

چین از آمریکا خواست از دخالت در مسایل منطقه خودداری کند