مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1395 ساعت 15:252017-02-07سياسي

نقش سرنوشت ساز زنان متفکر و با بصیرت در انقلاب + فیلم


زنان متفکر آگاه و با بصیرت نقش سرنوشت سازی در پیرزوی انقلاب داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما از پیشوا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی همایش زنان انقلابی سالن همایشهای هلال احمر شهرستان پیشوا افزود: تاریخ شهادت می دهد که زنان در زندگی، در حرکت های الهی و در بعثت ها و نهضت ها پیشرو تر تر از مردان بوده اند.

وی گفت: نقش حضرت بلقیس در زمان حضرت سلیمان، نقش همسر فرعون در جلوگیری از کشته شده حضرت موسی ع ،نقش حضرت خدیجه(س) در پیشبرد بعثت پیامبر(ص)، نقش حضرت فاطمه ع در بنیان گذاری تشیع و نقش حضرت زینب (س) در پیشبرد نهضت عاشورا، که همگی حماسه آفریدند.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران افزود: در قیام روز 15خرداد سال 42 هم که مبدا آن شهر پیشوا بود، تعداد 24 شهید آن حادثه تاریخی بانوان انقلابی بودند.

وی گفت: امام خمینی ره جمله ایی در خصوص جایگاه و تاثیر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی می فرمایند، زنان متدین و با ایمان رهبران این انقلاب بودند.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران افزود: یکی از کسانی که واقعا در نهضت امام ره نقش بسیار مؤثری داشت همسر امام ره است که در خاطراتش می نویسد؛ من در عمرم هرگز از امام هیچی نخواستم که ایشان نداشته باشد و نتواند برای من تهیه کند و ناراحت بشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سرنوشت ساز زنان متفکر و با بصیرت در انقلاب + فیلم

نقش سرنوشت ساز زنان متفکر و با بصیرت در انقلاب + فیلم