مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1395 ساعت 06:462017-02-14سياسي

پژوهشگر حوزه ادبیات کردی: انقلاب مشروطه هیچ تاثیری بر ادبیات کردی نداشت


انقلاب مشروطه بر ادبیات فارسی بیشتر تاثیر گذاشت اما هیچ تاثیری بر ادبیات کردی نداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از سنندج، جمال احمدی دوشنبه شب در نشست تخصصی بررسی تاثیر انقلاب مشروطه بر ادبیات کردی که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب مشروطه هیچ تاثیری بر ادبیات کردی نداشت.

وی با اشاره به تعریف مشروطیت، گفت: درخواست روشنفکری و استقرار قانون مدون حاکم بر جامعه و اینکه هیچ کس برتری بر دیگری نداشته باشد و ملت ما خواهان وضعیت تساوی و برابری بودند و انقلاب مشروطیت را با این هدف دنبال می کردند.

این استاد و پژوهشگر زبان کردی، خاطرنشان کرد: دغدغه هایی که در آن زمان در رابطه با مشروطیت وجود داشت برای اقوام کرد دغدغه و مشکل قابل لمسی نبود.

احمدی به مجموعه ای از عوامل که موجب انقلاب مشروطیت شد، اشاره کرد و افزود: در اوایل حکومت ناصرالدین شاه در ایران مردم آرام آرام به سمت و سوی جامعه جدید و به سبک اروپایی حرکت می کردند، که این مجموعه عوامل زمینه را برای وقوع انقلاب مشروطه در ایران مهیا کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب مشروطیت بر ادبیات فارسی بیشتر تاثیر گذاشت اما هیچ تاثیری بر ادبیات کردی نداشت، اظهار کرد: بسیاری از شاعران در آن زمان به دو صدای میهن پرستی و صدای انتقاد اجتماعی شعر می سرودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگر حوزه ادبیات کردی: انقلاب مشروطه هیچ تاثیری بر ادبیات کردی نداشت

پژوهشگر حوزه ادبیات کردی: انقلاب مشروطه هیچ تاثیری بر ادبیات کردی نداشت